Spontánní Mallorca 2021

Červencové svátky a ušetřené dva dny dovolené přímo lákaly k plánování dovolené. Kvůli covidu a neustálému přesunu zemí z oranžové do červené bylo vybírání dovolené dost spontánním zážitkem. V plánu bylo několik zemí, do top výběru se dostalo třeba Portugalsko, které ale na poslední chvíli zčervenalo, a tak padla volba na Mallorcu. Na poslední chvíli jsme koupili letenky s Ryanairem, od pondělí 5. července do neděle 11. července.

V plánu byl odpočinek, půjčení auta a cestování po ostrově. Auto jsme si zamluvili už doma, ale nebylo by to ani potřeba, na Mallorce je spousta možností půjčení všeho možného, co jede. První tři dny naší dovolené jsme strávili kousek od letiště v oblasti Can Pastilla. Do zamluveného hotelu HM jsme dorazili půjčeným autem už kolem 14 hodiny. Asi si nás s někým spletli, nebo máme obrovské štěstí, ale po příjezdu nás ubytovali na pokoji nejvyšší kategorie s privátním bazénem. Nechápeme, ale užili jsme si to královsky. Odpočinek, pohoda, bazén, moře hned u hotelu, nekonečné možnosti barů, restaurací a litry sangrie.

Jedno pozdní odpoledne a večer jsme strávili v hlavním městě Palma de Mallorca, opět se nám vyplatilo, chodit na výlety později, kdy opadnou davy a užijeme si tak dané místo mnohem víc.

Čím dál víc si s Tomem uvědomujeme, že jsme se vážně NAŠLI ♥. Oba dva jsme totiž byli po třech dnech v hotelu, i přes veškerý luxus a pohodu, rádi, že sedáme do auta a jedeme dál objevovat. Z Can Pastilly vyrážíme směrem na sever. Po cestě zastávky na pláži Cala Pi, dále u skalního útvaru Es Pontas. Ty barvy moře jsou neskutečné.

Den končil na severu ostrova u Cala Molins v milém ubytování Boutique Hostalu Oriola. Místo jsme zvolili kvůli blízkosti majáku Cap de Formentor, který byl na další ráno v plánu. Vstáváme kolem 6 hodiny, abychom byli u majáku na východ slunce. Noc byla veselá, kolem 3 hodiny ráno se nám do pokoje dobýval manželský pár, který dostal na recepci omylem stejný pokoj jako my. Ráno bylo proto divoké a vstávat se hlavně mně moc nechtělo. Ještě, že mě Tom vytáhl z postele. Přijít o tu ranní krásu by ale byla obrovská škoda. Maják je zážitkem, po cestě doporučujeme zastávku u vyhlídky
Mirador Es Colomer.

Zbytek dne si užíváme pohody v plážovém baru a odpoledne vyrážíme do bývalého hlavního města Alcudie. Moc se nám tu líbí, hlavně typické zelené okenice, které jsou úplně všude.

Ze severu ostrova se v sobotu brzo přesouváme zpět na jih. Po cestě máme v plánu ještě několik zastávek. První z nich je plán projet klikatou silnici Coll dels Reis, která je jedním z nejnavštěvovanějších cyklistických míst ostrova. Pro mě milovníka serpentin velký zážitek :D.

Silnicí dorazíme až ke krásné pláži Sa Calobra. Asi kilometrová procházka z parkoviště je ráno příjemná a pohled na průzračnou vodu je nezapomenutelný, kolem kotví několik lodí a luxusních jachet.

Z pláže se přesouváme do městečka Sóller, který je známý hlavně díky starému dřevěnému vláčku. Protože je sobota, konají se tu trhy, na kterých můžete koupit vše od oblečení, přes umění až po speciální olivy a olivové oleje všech druhů a příchutí. Dáváme si kávu přímo u kolejí a asi hodinu pozorujeme ruch městečka.

Poslední zastávkou je starobylá vesnička Valldemossa v Traumuntanského pohoří. Nádherný klášter, kamenné domy, roztomilé uličky s množstvím květin. Opravdová nádhera.

Zpět do oblasti Can Pastilla, kde jsme dovolenou začínali, se vracíme v sobotu odpoledne. Máme zamluvený hotel kousek od pláže jen na přespání, hotel není špatný, ale v noci se skoro nevyspíme kvůli ruchu, který dělá asi skupinka mladých opilců. Perfektní závěr dovolené. Končíme večeří ve vyhlášené restauraci na promenádě, jak jinak než s tapas a sangrií. Ta španělská kuchyně je prostě boží!